Counter – Strike: Global offensive Nastavení hry, které Vám pomůže k úspěchu.

superlevnapc; counterstrikeJe to již více než 20 let od vzniku hry Counter – Strike (v překladu protiúder), který překvapil celou herní scénu a získal si fanoušky po celém světě. Během své doby prošla hra jen nepatrnými změnami. V podstatě jen těmi nejnutnějšími, jako reakce na technologický vývoj. Přesto je Counter – Strike hrou, která nepatří mezi výkonnostně náročné. Je jasné, že díky tomu a skvělému hernímu požitku, se tak dost možná stane nesmrtelnou součástí světa E-Sportu. Tedy kompetetivních her. Ve svém žánru nemá prakticky žádnou konkurenci. Neboť jiné hry se postupem času odklonily jiným směrem, jako tomu je například u série Call of Duty.

Call of Duty 1 a později Call of Duty 2 svého času konstruovaly páteř on-line herní scény stejně tak dobře, jako už zmíněný Counter – Strike. S příchodem čtvrtého dílu nastalo ze začátku pro fanoušky ,,CoD’’ E – Sport scény zklamání. Především pro její náročnost na technické parametry herních sestav. Ještě v této době se dalo říci, že vývojáři Call of Duty měli snahu si udržet soutěživé typy hráčů. Rozhodli se pro úpravy multiplayerové hry v podobě patchů. Tak tomu bylo také u předchozích dílů, ale změny nebyly tolik výrazné. U CoD 4 v krátké době po jejím uvedení vznikl PRO-MODE.

Výrazné omezení vykreslování textur v ,,promódu’’ a odebrání některých herních detailů u kompetetivních map, vzali za vděk všichni hráči s méně výkonnější herní sestavou. A to z prostého důvodu. Zvýšil se jim počet FPS, na který se soustředí všichni hráči her fungujících na stejném enginu.

V době, kdy bylo CoD 4 na svém E – Sport vrcholu, vyšla aktualizovaná verze Counter – Strike s názvem Global Offensive. Po určitém období kdy bylo nejasné, jakou hru se vyplatí ,,nadrtit’’ a účastnit se soutěží, se situace vyřešila příchodem pátého dílu Call of Duty v relativně krátkém období. Vývojářem hry už nebylo Activision a s tím byla spojena také změna ovládání hry. To nebylo pro e-sport vyhovující. Komunitu fanoušků také rozdělil chaos mezi obdobím, ve kterém spočíval příběh hry. To, včetně dalších faktorů, vedlo k přechodu CoD hráčů ke hře Counter – Strike: Global Offensive.

 

FPS jako klíč k úspěchu?

 

Skrze vývojářskou consoli se uživatelé snaží dosáhnout takové konfigurace, která by byla pro jejich herní sestavu optimální – tedy s co nejvíce stabilními FPS v souladu se zachováním nastavení obrazu tak, aby se na jejich úkor nevytrácel přehled. Toho lze dosáhnout pomocí několika příkazů. Mimo jiné, si díky nim dokážete upravit velikost radaru, změnit velikost a tvar zaměřovače, libovolně posouvat chatovací okénko či případně oddálit zbraň od pomyslného těla postavy.

Vývojářskou consoli je třeba povolit v nastavení hry.

Oddálení zbraně může velice ovlivnit Váš herní požitek a úspěsnost. Zejména, pokud zastáváte aktivní styl hry a pasovali jste se tak do role ,,otvíráků’’ nebo chcete-li ,,rusherů’’. Oddálená zbraň vytvoří daleko lepší podmínky pro Váš AIM (přesnost střelby) při boji na blízko. Vyhnete se tak zběsilému trhání myší a díky tomu budete mít větší šanci soupeře v momentě překvapení ,,Face2Face’’ pokořit.

Oddálení zbraně není pro všechny. Někteří snipeři mohou namítnout, že vytvoření vzdálenějšího pohledu může vést k přehlédnutí klíčového momentu – tedy soupeřovo krytí dlouhými zbraněmi ze zálohy.

Naštěstí prostor v nastavení je zde veliký. Každý si tak může FOV určit tak, jak mu bude nejvíce vyhovovat. V rámci možností svého monitoru a dle vlastního stylu hry.

Příkaz pro změnu oddálení zbraně může vypadat například takto: ,,viewmodel_FOV 68’’. Protože verze Global Offensive má opravdu silnou komunitu a VALVE se (do jisté míry :)) o hru dobře stará, jsou pro hráče na jednom místě snadno dostupné módy, pomocí kterých si lze vlastní herní config poměrně jednoduše nastavit. Jak se do takového módu dostat zjistíte na snímcích ze hry pod článkem.

 

superlevnapc.cz; counterstrike

Ideální počet FPS?

 

Konstantní hodnota FPS je lepší, než její kolísání. A to si může sám na sobě vyzkoušet každý z Vás pomocí příkazu ,,fps_max X’’. AIM ovlivňuje také Vaše herní myš a kvalita jejího senzoru. Kvalitní senzory Vám zaručí pokaždé stejný efekt Vaší reakce. To když si po čase osvojíte, stane se myš součástí Vašeho těla a začnou padat hlavy. To samé – tedy jednotvárnost očekáváme také od hry samotné. Protože Counter – Strike je především o přesnosti – nehrají zde FPS takovou roli, jak tomu bylo (a stále je) u her Call of Duty. Zkrátka, Counter – Strike se hraje na první 3 kulky a pokud to nevyjde, nastane situace ,,SPRAY&PRAY’’. V Call of Duty platí, že čím více FPS, tím větší výhoda. Nelze říct, že s vysokým FPS budete nepřekonatelní. Ale budete mít výhodu s rychleji vysypaným zásobníkem a od 333 FPS dále Vám hra začne odpouštět drobná dupnutí. S 500 stálými FPS už prakticky lítáte. FPS jsou samozřejmě v kompetetivech omezené, aby se předešlo těmto rozdílům.

Doporučené stále hodnoty FPS jsou: 75; 90; 125; 175; 250; 300; 333; 500.

Počet FPS ve hře zobrazíte pomocí příkazu ,,net_graph 1’’. Pro omezení (ustálení) FPS použijte příkaz ,,fps_max’’, který oddělte mezerou od požadovaného čísla. Například: ,,fps_max 125’’. Nutno podotknout, že reálná viditelnost výkonu FPS s hrou nesouvisí, ale je na monitoru přímo závislá. Jde o jeho frekvenci. Ten dokáže zobrazit jen určitý počet. Pokud vlastníte sestavu, která Vám dovolí 200 FPS a více, abyste rozdíl zaznamenali, je třeba mít monitor s frekvencí 125 Hz, ideálně 144 Hz.

superlevnapc; counterstrike

 

 

WhatsApp a změna podmínek pro ochranu osobních údajů

18.01.2021, 15:13

WhatsApp a změna podmínek pro ochranu osobních údajů

Změna se týká především uživatelů mimo EU. Aktuální verze podmínek pro Evropu jednoduše neobsahuje možnost sdílení informací pro možnost cílení reklamy Facebookem, jelikož to ani nejde skrze legislativu v EU.

Napište komentář


Načítám, prosím vydržte...

Používáním našeho webu souhlasíte s používáním cookies ve vašem prohlížeči. Více informací

Souhlasím